städning på hög nivå

Det är insidan som räknas. Så sant så sant.
Vanligtvis när jag städar dammsugar och skurar jag bara. Detta sker varje ungefär en gång i veckan på grund av att jag har astma, blir det dammigt så slutar det med att jag typ snarkar för jag inte kan andas om nätterna.
allt skit dvs mina saker, kläder, böcker och papper åker rakt in i garderoen där det lever under en längre tid innan jag tillslut bestämmer mig för att städa garderoben, detta sker dock varannan månad kanske.
Nu har jag kommit fram till att insidan räknas, har du en ful insida så betyder inte utsidan så mycket.
Och detta har jag tagit till mitt rum nu. Hör och häpna idag är det ett mirakel som sker, jag noor shamurad städar både garderoben och rummet. Jag ska även byta sängkläder och tvätta / vika. Detta är ett stor steg i vuxen livet för mig, att ta tag i allt på en och samma gång.
Detta måste vara alla högtider i ett för mamma.
Hon kommer nog bli glad när hon kommer hem om nån timme, därför måste jag fortsätta nu, lite skurning,vika nytvättade kläder och byta sängkläder kvar.

Har inte haft så här mycket energi på hur länge som helst. Och så är det tack vare musiken annars skulle det vara tråkigt att städa.
Okej, kan erkänna att det kanske möjligtvis skulle gått lite fortare om jag inte lyssnade på musik, tog fika pauser eller dansade.

/N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0